Kreta - Dag 11

6 juli 2017 - Mália, Griekenland

Vandaag hadden we opnieuw de wekker rond 10 uur gezet en nu was het weer gelukkig veel beter. Daarom even snel ontbeten, de spullen gepakt en daarna met de auto richting het waterpark gereden. We hadden de dagen ervoor de twee verschillende parken bekeken en besloten om naar Acqua Plus te gaan. Qua aanbod en grootte zat er weinig verschil tussen de twee parken, en deze was een stuk dichterbij. We hadden al kaartjes geregeld via een verkooppunt in Malia, wat goedkoper was dan aan de kassa. Het was ongeveer een kwartiertje rijden en er waren genoeg gratis parkeerplaatsen. Bij aankomst kregen we een polsbandje met daarop een barcode. Ze hebben daar een heel handig systeem waarmee je alle betalingen kunt doen door je polsbandje te laten scannen. Bij het verlaten van het park kan je dan alles in één keer betalen. Erg handig aangezien je je portemonnee dan gewoon de hele dag in de kluis kan laten liggen, en toch af en toe wat eten en drinken kunt kopen. Bij binnenkomst zagen we meteen een vrij spectaculaire glijbaan waarbij je op een band bijna recht naar beneden gaat in een soort U vorm, waardoor je nog een aantal keer omhoog en weer omlaag blijft glijden. We wilden echter eerst een beetje rustig beginnen en zijn begonnen bij de Lazy River, een beetje op een band dobberen die rondstroomt. Daarna werd het toch tijd voor wat meer spektakel en gingen we naar de Crazy River. Hier ging je op een band steeds stukken over een grote glijbaan, vrij hard naar beneden. Tussendoor kwam je dan weer in een bad terecht en vanaf daar stroomde je naar het volgende glijbaan gedeelte, erg leuk. Hierna waren twee donkere glijbaanbuizen aan de beurt, waar je ook op je band doorheen ging en je vrijwel niets kon zien. Toen moest het dan toch maar gebeuren, de grote glijbaan die we bij binnenkomst zagen, de Tsunami. Willeke liep met haar band die kant op waardoor Rik uiteraard niet achter kon blijven. De glijbaan was erg spectaculair en de eerste keer was het wel even eng, maar ook wel weer erg leuk. Rik kon er geen genoeg van krijgen en is daarna meteen nog een keer gegaan, waarbij Willeke het gefilmd heeft. Later die dag is hij nog twee keer geweest, het bleef leuk! De wachtrijen vielen gelukkig erg mee, dus je kon overal zo meerdere keren vanaf als je dat graag wilde. Tijdens de eerste afdaling waren er ook foto's van ons gemaakt. Omdat dat stukje zo steil is zie je de spanning op onze gezichten. Omdat we de foto's erg grappig vonden hebben we die besteld op CD, die we aan het einde van ons bezoek op konden halen. Na nog een andere glijbaan zijn we gaan lunchen bij het grote restaurant van het park. Ook hier weer even het polsbandje scannen en alles stond op de rekening. Na het eten nog van verschillende glijbanen afgegaan en een aantal die we heel leuk vonden opnieuw bezocht, tot het ongeveer weer tijd was om richting het hotel te gaan. Eerst nog even opgedroogd op een strandbedje, toen de CD met de foto's opgehaald en daarna richting de uitgang om te betalen. Toen dat ook geregeld was konden we met de auto weer terug en een kwartiertje later waren we weer bij het hotel. Een erg leuk uitstapje! Veel leuke glijbanen, mooi weer en zoals de vrouw van the Red Lion al had verteld vielen de wachtrijen erg mee. Rik had in Spanje een keer meegemaakt dat je voor elke glijbaan minimaal een half uur moest wachten, dus dan was dit vele malen beter.
Omdat het toch een redelijk inspannende dag was geweest hebben we thuiskomst even rustig aan gedaan en zijn we daarna lekker gaan eten bij Drossia, het restaurant met de mooie tuin. Daarna zoals altijd weer afgesloten met wat drankjes bij The Red Lion.