Kreta - Dag 12 en 13

8 juli 2017 - Mália, Griekenland

De dagen gaan alweer snel en met nog een paar dagen voor de boeg hadden we nog 1 grote wens, paragliden. Sinds we de auto hebben is het echter vrij stormachtig en lijkt het er op dat het lastig gaat worden om nog een dag te vinden waarop het kan. Vanaf deze dag hadden we nog 3 dagen de auto dus probeerden we weer contact op te nemen met het paraglide centrum. Omdat er niet opgenomen werd vond Rik een app met daarop de verschillende startpunten en de bijbehorende weercondities. Ook gaf deze app aan of er op dat moment gevlogen kan worden. Helaas toonde de app wat we al dachten, te harde wind en te veel windstoten om veilig te kunnen vliegen. We houden het in de gaten en hopen dat er nog een dag komt met betere omstandigheden.
We hebben er verder een rustig dagje van gemaakt bij het zwembad. 's Avonds heerlijk gegeten bij the Red Lion, Willeke een burger en Rik Chicken Tikka Massala. Daar ook nog even gezeten voor wat drankjes en niet al te laat weer terug gegaan naar het hotel.

De volgende ochtend lekker uitgeslapen en rond 11 uur gingen we eerst ontbijten. Daarna wilde Willeke graag nog wat plekjes in Chersonissos bezoeken, waar ze met Sita was geweest. De autorit was niet ver, maar doordat het laatste stuk door het erg drukke centrum van Chersonissos ging duurde het wel even voordat we de auto geparkeerd hadden. Vanaf daar liepen we langs de boulevard aan zee richting een pier. Voordat we daar waren zijn we eerst gaan lunchen bij een mooi terrasje, direct aan de zee. Daarna zijn we naar de pier gelopen. Aan het begin van de pier staat een klein kerkje en vanaf daar heb er mooi uitzicht over de baai en de haven van Chersonissos. Nadat we ook nog naar het einde van de pier waren gelopen zijn we via de winkelstraten terug gelopen naar de auto. Eenmaal terug bij het hotel hebben we nog mooi even in de branding op het strand gezeten. Die avond hebben we gegeten bij het restaurant aan zee, waar we een week eerder ook geweest zijn. Net als toen was het nu ook weer erg lekker. Uiteraard hebben we de avond afgesloten bij the Red Lion, wat ook weer erg gezellig was!