Kreta - Dag 9 en 10

5 juli 2017 - Mália, Griekenland

Vandaag stond er eigenlijk niets op de planning, maar omdat het 's morgens een beetje bewolkt was besloten we toch met de auto weg te gaan. We hadden eerder al gezien dat we naar Agios Nikolaos wilden, een plaatsje zo'n 20 kilometer ten oosten van Malia. Agios Nikolaos is bekend om het meertje dat midden in de stad ligt. Aan de ene kant van het meertje is een rotswand en de rest is vol met terrasjes. Het is een vrij bekende toeristische trekpleister en je ziet vaak plaatjes voorbij komen van het meertje. De tocht was ongeveer 30 minuten en we konden parkeren op een grote parkeerplaats bij het ziekenhuis. Vanaf daar was het maar een paar minuutjes lopen naar het meertje. Daar hebben we eerst even rondgelopen en daarna wat gegeten op een terrasje langs het meer. Na het eten zijn we naar de bovenkant van de rotswand gelopen, waar we een mooi uitzicht hadden over het meertje. Hierna vonden we het wel weer mooi geweest en zijn we terug gegaan naar de auto. Eenmaal weer terug bij het hotel hebben we nog even gezwommen, maar doordat het wat bewolkt was, was het duidelijk een stuk minder warm. 's Avonds hebben we een lekkere Mexicaanse maaltijd gehad bij the Red Lion, waar we ook nog zijn gebleven voor wat drankjes. We raakten toen ook in gesprek met een vrouwelijke ober waarmee we het hadden over de waterparken op Kreta. We hadden wel wat reclame hierover gezien maar wilden eerst even weten of het de moeite waard is en of het niet superdruk is tijdens de zomermaanden. Ze vertelde dat het goed te doen is en zeker leuk, daarom besloten we op een van de volgende dagen heen te gaan.

De volgende dag hadden we rond 10 uur de wekker gezet zodat we konden kijken hoe het weer was. Er was echter al voorspeld dat die dag de minste dag zou worden en dat klopte ook wel. Het was helemaal bewolkt en er stond een hoop wind. Daarom besloten we die dag niet naar het waterpark te gaan. Meestal sta je toch altijd even in de rij voor de glijbanen en als je dan nat bent is dat vrij koud wanneer de zon niet schijnt. Daarom zijn we verder gaan slapen en hebben we die dag niet zo veel gedaan. We zijn wel nog even naar de andere kant van het strand gelopen, tot nu toe hadden we eigenlijk alleen het gedeelte tussen ons hotel en het centrum gezien. Daarna bij ons hotel even cultureel gedaan door frikandellen te gaan eten.
Die avond nog uit eten geweest bij een restaurant in de hoofdstraat en beiden genoten van een mixed grill. Uiteindelijk nog tot redelijk laat bij the Red Lion gezeten, we zaten weer mooi an.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade