Eerste dagen Agios Gordios

29 juni 2016 - Agios Gordios, Griekenland

De laatste volledige dag in Sidari wilden we nog even mooi afsluiten. Daarom overdag lekker de zee in geweest en op het strand gelegen, en 's avonds uit eten geweest bij het restaurant dat onze favoriet was van alle eerdere dagen: het restaurant bij Canal d'amour. Onderweg naar het restaurant zagen we dat je een stukje verderop de zon onder kon zien gaan, dus liepen we eerst nog even door voordat we gingen eten. Vanaf de rotsen van het Canal d'amour was dat erg mooi om te zien. Daarna lekker gegeten aan een tafeltje direct aan de waterkant, een goede keuze voor onze laatste avond. Uiteraard kon ook een bezoek aan de Ierse pub hierna niet ontbreken aangezien we hier bijna alle avonden waren geweest en het personeel zelf al onze drankjes intapte op het moment dat we binnen kwamen. Na alle avondjes wisten ze al precies wat we wilden hebben. De avond was erg gezellig met live muziek, een optreden met Rik als 1 van de "Jackson three" en karaoke waaronder De woonboot. Hierna zat het er dan echt op en moesten we afscheid nemen, het werd tijd om richting het huisje te gaan.

De volgende morgen was een stuk relaxter dan dat het meestal het geval is op vertrekdagen, aangezien we zelf mochten weten hoe laat we uit zouden checken. Rik had ongeveer rond 1 uur doorgegeven, maar omdat er niet snel volgende gasten zouden komen maakte het niet uit. Daarom hadden we alle tijd om de spullen in te pakken, kon Willeke nog even zwemmen en konden we nog op het terras ontbijten. Rond half 2 waren we helemaal klaar en gingen we op weg naar Agios Gordios.

De reis naar deze plaats aan de westkust duurde ongeveer een uur en daarom kwamen we rond half 3 daar aan. Van tevoren had Rik al een mail naar het nieuwe hotel gestuurd met de vraag waar we de auto konden parkeren, omdat we dat online niet konden vinden. Daar hadden we alleen geen reactie op gekregen dus nog maar even gebeld voordat we aankwamen. We kregen toen te horen dat er een parkeerplaats is naast het hotel, voor 3 euro per dag. Bij aankomst bleek dit wel de moeite waard want de auto staat daar ideaal dichtbij, overdekt en aangezien het plaatsje tegen een berg op ligt zijn verdere parkeerplaatsen heel schaars. Daarom meteen voor de hele week betaald en daarna met de spullen richting het hotel gegaan. De mensen van het hotel waren erg vriendelijk en brachten onze koffers naar onze kamer op de tweede verdieping, dat scheelde weer sjouwen. De kamer ziet er erg mooi uit, een stuk luxer dan de andere en een balkon met uitzicht op de zee. Hierna hadden we wel wat honger gekregen dus maar even gaan lunchen op het terras van ons pension, dat een eigen restaurant heeft. Na de lunch bleek hoe belangrijk ze hun eigen service vinden, want toen Rik wilde betalen hoefde dat niet. Ze voelden zich namelijk erg schuldig over het feit dat ze niet op de mail over het parkeren hadden gereageerd en daarom kregen we het eten gratis. Het had van ons helemaal niet gehoeven, maar een erg aardig gebaar en daardoor voel je je meteen extra welkom.

Na het eten even kort op bed gelegen en daarna even de zee in geweest. Het stormde alleen pittig dus was de zee/branding erg wild. Daarom alleen een beetje aan het begin het water in geweest en daarna terug gegaan naar de kamer.

De eerste avond in onze nieuwe bestemming hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant aan zee, met uitzicht op de zonsondergang. Daarna op het balkon nog even een spelletje gedaan en toen in het dorpje nog wat gaan drinken.

Vandaag lekker een dagje op het strand, de zee was nog steeds wel wat wild maar wat beter te doen dan gisteren. Lekker gezwommen, gezond en geluncht op een mooi terras.

Tot nu toe bevalt het ons hier ook erg goed, het dorpje is qua sfeer zeker anders dan Sidari, maar evengoed een prachtige bestemming en een mooi uitgangspunt voor de tripjes die we nog willen maken.