Dagje richting de omgeving van Corfu stad

30 juni 2016 - Agios Gordios, Griekenland

Vandaag zijn we met de auto richting de hoofdstad gereden. Onze eerste bestemming was een dorpje vlakbij het vliegveld, genaamd Kanoni. Vanaf hier loopt er een dijkje naar de andere kant van het water, en de startende en landende vliegtuigen komen hier vlak overheen. Erg leuk om mee te maken. Na het dijkje zijn we richting een terrasje gegaan dat een stuk hoger lag. Vanaf hier een mooi uitzicht over het vliegveld en andere delen van Corfu. Na wat gedronken te hebben keken we nog even snel bij het meest gefotografeerde kloostertje van het eiland en bezochten we met een boot nog een eilandje vlakbij de kust. Daarna hadden we inmiddels wel weer trek gekregen dus zijn we daar gaan lunchen. Nadat dat op was en we nog wat vliegtuigen hadden zien opstijgen/landen gingen we verder richting het Achilleon. We hadden besloten niet verder Corfu stad in te gaan vanwege het drukke verkeer en de beperkte tijd. Daarom was het tijd om naar het Achilleon te gaan, dat op een berg ligt. Het Achilleon is de zomerresidentie die de Oostenrijkse keizerin Elisabeth ("Sisi") tussen 1889 en 1892 liet bouwen op Corfu. Dit erg bekende gebouw staat op veel ansichtkaarten en we wisten dat er zelfs opnames zijn geweest van de James Bond film For Your Eyes Only. Het indrukwekkende paleis vol kunstwerken en mooi beschilderde wanden/plafonds was bijzonder om te zijn, dus hier hebben we ongeveer een uur rondgekeken. Na dat uurtje nog even wat gedronken op een terras aan de overkant, dat door de hoge ligging ook een erg mooi uitzicht had. Daarna weer rustig terug gegaan naar huis waar we rond half 7 weer aankwamen. Een mooi dagje en veel leuks gezien!