Laatste dag

4 juli 2016 - Agios Gordios, Griekenland

Vandaag is het alweer onze laatste volledige dag voordat we morgenochtend op tijd richting het vliegveld moeten vertrekken. We keken er al sinds november naar uit maar als het dan eenmaal zo ver is dan vliegt het weer voorbij. Om de laatste dag nog goed te benutten hebben we vandaag een waterfiets gehuurd om hiermee de bekende rots van Agios Gordios, die al op vele foto's voorbij is gekomen, te bezoeken. Deze rots is een grote punt die iets uit de kust ligt en hoog boven het water uitsteekt. De rots is het herkenningspunt van Agios Gordios en is op ongeveer elk souvenirtje te vinden. We zagen de afgelopen week regelmatig bootjes en waterfietsen die kant op gaan, dus leek ons het ook leuk om deze nog een keer van dichtbij te gaan bekijken.

De waterfiets konden we vlakbij ons hotel huren en na een enigszins lastige start door de wilde branding, konden we op weg. We deden er ongeveer 25 minuten over om bij de rots te komen en daar stuurden we naar het stukje zee tussen de kust en de rots. Hier was het water erg rustig en ondiep dus konden we hier wat foto's maken, zwemmen en snorkelen. Vanwege de rotsen was het water daar erg helder dus waren er veel vissen te zien. Samen met de rots aan de ene kant, en de grillige kust aan de andere kant, was dat een mooi plaatje. Na ongeveer een half uur op deze mooie locatie zijn we weer terug gefietst naar het strand en hebben we de waterfiets weer ingeleverd.

Doordat het fietsen toch wel een beetje zwaar was hadden we wel honger gekregen. Daarom gingen we na aankomst even lunchen op het terras van ons hotel. Daarna nog lekker een paar uurtjes op het strand en in de zee geweest. Vanavond gaan we bij het restaurant van het hotel ook eten, dat leek ons al de hele week leuk om dat voor het laatst te bewaren. Daarna misschien nog even wat drinken in het dorp, maar omdat we op tijd op moeten en Rik ook weer moet rijden zal het niet laat worden. Al met al toch een mooi laatste dagje tot nu toe, en hopelijk nog een gezellige laatste avond van een fantastische vakantie!