De excursie naar de Schildpadden eiland

26 juni 2015 - Argassi, Griekenland

Vanmorgen rond 8:10 uur werden we opgehaald met de bus van Nefis travel.
Die bracht ons en de andere toeristen naar het plaatsje Agios sostis, vanaf daar stapten we op een klein bootje en vaarden we eerst nog een stukje bij de haven om te kijken of we schildpadden zagen.
Voorop de boot stond een meneer en die wees welke kant de kapitein op moest gaan.
Ja daar 1, maar dat was in de verte.
We zagen alleen de kop van de schildpad.
Later nog 1 van dichtbij langs de boot gezien, maar die kwam niet boven water.
Dus helaas geen foto van schildpadden.
Hierna gingen we langs het strand van het schildpadden eiland. Hier zijn we niet op geweest want de schildpadden worden beschermd door vrijwilligers die voor ze zorgen.
Aan de andere kant van ( Marathonisi) Schildpadden eiland was bij de grotten  een zwem stop.
Hier hebben wij heerlijk gezwommen en gesnorkeld, het was erg mooi.
Na deze stop vaarden we verder naar andere grotten en hier stopten ze weer om te zwemmen en te snorkelen.
Weer erg mooi echt een prachtig strand!
Na een half uur zijn we verder gegaan.
Op de boot gaven de vrijwilligers van de schildpadden nog uitleg, dit was wel interessant.
Rond 13:00 uur waren we weer terug en zijn we gaan lunchen bij het terras met de rieten parasols.