Dagje scooters gehuurd

27 juni 2015 - Argassi, Griekenland

Vanmorgen zijn we vlakbij het hotel een scooter gaan huren voor ons beide één.
En zijn we richting het zuiden gegaan, want daar hebben ze prachtige stranden.
Onderweg hadden we mooi uitzicht over het eiland en reden we door bergachtige stukjes.
Uiteindelijk kwamen we uit bij St nicholas Beach.
Eerst even gezwommen in de zee en daarna zijn we gaan parasailen.
Zwemvesten aan en in een boot de zee op en jahoor daar gingen we wauw wat een schitterend uitzicht.
We hingen ongeveer 10 min in de lucht erg leuk en we zaten mooi naast elkaar.
Voor Willeke was het de tweede keer, die had het op Kreta al een keer gedaan.
Dus die ging filmen.
Nadat we geland waren, sloeg het weer om. Donkere luchten en veel wind.
Nog even daar geluncht en toen weer verder met de scooters.
Maar het begon erg hard te regen en te donderen in de lucht.
We zijn toen gaan schuilen bij een tankstation, waar de eigenaar  (oude Griekse man) ons een schuilplaats in de garage aanbood. Om ff op te warmen met onze badlaken, we kregen zelfs nog een vest vanwege de kou.
Na een half uur was het gelukkig droog en zijn we rustig terug gereden naar het hotel om even uit te rusten.
Na onze pauze zijn we met de scooters richting de badplaats Agios Sostis gereden. Agios Sostis staat bekend om zijn gelijknamige eilandje, dat te bereiken is met een houten loopbrug. Dit eilandje hadden we al gezien tijdens de schildpadden tour omdat de boot toen vertrok vanaf Agios Sostis, maar door het vrij strakke schema hadden we toen geen tijd om het eilandje te bezoeken. Omdat het eilandje er erg mooi uit ziet wilden we deze graag nog bezoeken waardoor we besloten hadden deze vandaag zelf alsnog te bekijken. Na ongeveer een half uur kwamen we aan in de haven van Agios Sostis waarna we over het strand richting het begin van de loopbrug liepen. Het eiland was prachtig, met mooie uitzichten over de baai, en aan de andere kant op het schildpadden eiland Marathonissi. Helaas konden we niet wat gaan drinken op het terras op het strand, omdat daar op dat moment net een huwelijksfeest was. Gelukkig was er ook nog een terras op het hogere gedeelde van het eiland, waar we mooi een drankje gedaan hebben. Toen we daar zaten zag Willeke opeens allemaal andere gasten naar het water wijzen en toen ze zelf ook even ging kijken bleek er een schildpad boven water te zwemmen. Tijdens ons drankje bleven we kijken naar het water en zagen we zo'n 10 keer een schildpad boven water komen, erg leuk! Wat tijdens de boottocht niet gelukt was is nu dus ruim goedgemaakt. Nadat ons drankje op was zijn we weer van het eiland af gegaan en via het strand terug gegaan naar onze scooters. Vanwege de onbekende en vaak slecht verlichte wegen wilden we op tijd weer terug zijn in de plaats van ons hotel, zodat we niet in het donker hoefden te rijden. Na de terugreis hebben we onze scooters weer ingeleverd bij het verhuurbedrijf en zijn we gaan eten. We hebben heerlijk gegeten, de hoeveelheden waren weer niet normaal. We konden er zowat twee avonden van eten. Na het eten terug naar het hotel, vanavond een beetje op tijd naar bed omdat we morgen al om 7 uur worden opgehaald voor onze excursie naar de oorsprong van de Olympische Spelen: de oude stad Olympia.