Santorini - Dag 2

27 juni 2017 - Santorini, Griekenland

Na een goede eerste nacht stonden we rond 10 uur op om te gaan ontbijten. Het ontbijt was vrij simpel, maar evengoed wel fijn dat het er bij zat. Toen het ontbijt op was zijn we met de auto naar de zuidwestelijke punt van het eiland gereden, waar een oude vuurtoren staat. Het was ongeveer 25 minuten rijden, dus dat was goed te doen. Het uitzicht hier was erg mooi, aan de ene kant de open zee en aan de andere kant de vulkaan, kleine eilandjes en Santorini zelf. Hierbij zag je ook duidelijk de verschillende dorpen en alle witte huisjes op de rand van de kliffen. Na de vuurtoren zijn we naar de oostkant van het eiland gereden. De oostkant van het eiland is veel vlakker, waardoor daar de populairste stranden te vinden zijn. Deze dag kozen we voor Kamari, een van de grootste stranden van Santorini. Nadat we de auto geparkeerd hadden gingen we eerst even lunchen bij een mooi terras aan zee. Daarna konden we voor dit terras gebruik maken van de ligbedjes, die hoorden bij hetzelfde restaurant/café. Ondanks dat het een beetje lastig was om de zee in te komen, door de rotsen en stenen in de branding, was het hier heerlijk en hebben we een paar uur genoten van de zon en de zee. Tegen een uur of 5 zijn we toen weer terug gereden naar Fyra.
Omdat Willeke via iemand op Instagram een tip had gekregen voor een bepaald restaurant in Firostefani (een dorpje vlak boven Fyra) hadden we daar om half 8 gereserveerd. We hoorden dat je door te reserveren een mooie tafel aan de zeekant zou krijgen, dus dat leek ons erg leuk. We hadden ook de taxi gereserveerd via een app die we waren tegengekomen, dus leek alles geregeld. Op het laatste moment werd de taxi reservering echter opeens geannuleerd, en dit gebeurde opnieuw bij de nieuwe reservering. Toen Rik het een derde keer probeerde werd hij opeens gebeld door het bedrijf, dat vertelde dat de app voorlopig nog niet beschikbaar is voor Santorini, en dat de reserveringen daarom steeds geannuleerd werden. Een beetje vreemd aangezien ik de reservering wel kon maken, de precieze ophaallocatie en bestemming in kon voeren en in de beschrijving stond dat hij geschikt was voor Santorini. Helaas bleek dit dus niet het geval en zaten we met een probleem. Het restaurant was te ver om te gaan lopen maar we hadden geen tijd meer om een taxi te laten komen. Daarom zijn we toen maar richting het dorpje gelopen in de hoop daar een taxi tegen te komen. Gelukkig bleek dit een goed plan en konden we vrij snel bij een taxi instappen die ons naar het restaurant bracht.
Het restaurant was inderdaad super. Het ligt op een van de hoogste plaatsen van dat gedeelte waardoor je een prachtig uitzicht had over de krater, vulkaan en de rest van het eiland. We hadden, zoals we wilden, een tafeltje aan de zeekant waardoor we vrij zicht hadden, echt prachtig! Het eten was ook nog lekker en betaalbaar, dus het bleek zeker een goede tip.
De terugweg hebben we wel lopend gedaan, met nog een tussenstop op een mooi terrasje tussen Firostefani en Fyra in. Tijdens de wandeling nog erg mooie foto's kunnen maken en veel mooie dingen gezien. Toen we terug waren bij het hotel hebben we nog een drankje gedaan op het balkon en daarna was het alweer laat en tijd om te gaan slapen, wederom een prachtige dag!