Kreta - Dag 5, 6 en 7

2 juli 2017 - Mália, Griekenland

De eerste vier dagen van de vakantie waren vrij druk en vol gepland. Twee dagen waren natuurlijk al gedeeltelijk bezet door het reizen naar en vanaf Santorini en de rest van de tijd wilden we ook vrij optimaal benutten omdat we maar 4 dagen op het eiland waren. Nu was het daarom tijd voor een paar rustige dagen op Kreta, zonder verdere plannen of uitstapjes. De eerste drie dagen op Kreta hadden we ook nog geen huurauto, dus was dit een mooie gelegenheid om een paar dagen lekker bij het zwembad te liggen, te zwemmen in het zwembad en de zee en 's avonds een beetje het dorpje te verkennen. Na de volle eerste dagen was dit ook wel weer erg fijn, lekker even niets hoeven en genieten van het mooie weer. Het hotel bevalt goed, we zijn blij met onze keuze om op de begane grond te blijven. Wanneer je dan aan het zwembad ligt loop je zo even naar binnen als je iets moet pakken, en als één van ons twee nog even op ons eigen terrasje wil zitten kan dat ook makkelijk. Wat opviel ten opzichte van andere jaren was het brood dat hier verkocht wordt. Doordat we een kamer met keukentje hebben zit er geen ontbijt bij, dus ontbijten we altijd even op ons terrasje. De afgelopen jaren was het brood meestal niet echt lekker, totaal niet wat wij gewend zijn of alleen wit brood. Deze keer viel dat mee, lekker bruin brood en te koop bij de supermarkt vlakbij ons hotel.
Verder bevat Malia ons ook erg goed, we hebben alle dagen erg lekker gegeten en de prijzen liggen hier veel lager dan op Santorini. Ook zijn er een aantal gezellige terrasjes voor een cocktail en een biertje, waarbij The Red Lion voorlopig onze favoriet is. Het gebouw is een beetje in de vorm van een oud Engels kasteel, wat wel lijkt op onze favoriete bar in Zakynthos: Avalon.